ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΒΑΘΜΟΥ Θέμα: Πλευρές της δράσης μας στα Περιφερειακά Συμβούλια

Του ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ
ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ Τ.Α. ΤΟΥ ΣΥΝ

Σύντροφοι και συντρόφισσες,
Η εφαρμογή του «Καλλικράτη» δημιουργεί νέα κατάσταση και στο χώρο της δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης. Η κριτική μας και η αντίθεσή μας στον «Καλλικράτη» είναι γνωστά. Ανεξάρτητα όμως από αυτό πρέπει να εκτιμήσουμε ότι παρά τις δυσκολίες και σε σχέση με την περικοπή και την ανεπάρκεια των πόρων και σε σχέση με την ύπαρξη των «Υπερπεριφερειαρχών» και σε σχέση με το ότι δεν είναι μία δημοκρατική μεταρρύθμιση.
H εφαρμογή του «Καλλικράτη» αλλάζει τα δεδομένα στη συγκρότηση του κράτους όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Αυτό σημαίνει ότι θα μεταφερθούν σταδιακά σε περιφερειακό επίπεδο οι αντιθέσεις και οι συγκρούσεις της κεντρικής πολιτικής σκηνής στις περιφέρειες, κυρίως στα θέματα αναπτυξιακού σχεδιασμού και εφαρμογής της περιφερειακής πολιτικής.
Αυτή η εξέλιξη θέτει νέα καθήκοντα ότι πρέπει να επεξεργαστούν τις εναλλακτικές μας θέσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση των περιφερειών, την ανάπτυξη της υπαίθρου, την προστασία του περιβάλλοντος, την προστασία και ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας και των αγροτών, καθώς και για τις νέες μορφές συλλογικής οικονομίας.
Επομένως προκύπτει ανάγκη «παραγωγής» πολιτικής σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και φυσικά παντού επιβάλλεται να ολοκληρώσουμε γρήγορα τις προγραμματικές μας επεξεργασίες, με τις οποίες κατεβήκαν οι παρατάξεις μας στις εκλογές.
Τα δεδομένα αυτά επιβάλλουν φυσικά την ανάγκη και για περιφερειακή συγκρότηση και του κόμματος και του ΣΥΡΙΖΑ.
Επίσης επιβάλλεται να αποφασίσουμε είτε στα πλαίσια ενιαίου τμήματος αυτοδιοίκησης και περιφερειακής πολιτικής να υπάρχει ξεχωριστή ομάδα που θα ασχολείται με τα θέματα της περιφερειακής αυτοδιοίκησης είτε να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε την ύπαρξη δύο τμημάτων.
Είναι γνωστό ότι έχουμε εκπροσώπηση και στα 13 περιφερειακά συμβούλια. Βέβαια ο συσχετισμός είναι δυσμενής.
Ο νέος θεσμός της περιφερειακής αυτοδιοίκησης θα επιδιωχθεί από την πλευρά και της κυβέρνησης και των παρατάξεων που έχουν την πλειοψηφία να μετατραπεί σε ένα διοικητικό κέντρο αδιαφανούς λειτουργίας και διαχειριστικής λογικής. Γι’ αυτό εμείς πρέπει να πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να αποτρέψουμε μια τέτοια αρνητική εξέλιξη. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για να κατοχυρώσουμε τον πολιτικό ρόλο του νέου θεσμού. Αυτό εκτός των άλλων σημαίνει ότι από την πλευρά μας πρέπει να υπάρχει σαφής προσανατολισμός να εισαγάγουμε θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος, πολιτικά, αναπτυξιακά, προβλήματα που απασχολούν κοινωνικά στρώματα της περιφέρειας ή ομάδες πολιτών. Αυτά τα θέματα πρέπει να κατοχυρώσουμε να συζητούνται στα Περιφερειακά Συμβούλια, όπως επίσης και να εκδίδει το Περιφερειακό Συμβούλιο ψηφίσματα – αποφάσεις.
Δηλαδή απ’ την πλευρά μας πρέπει να μετατρέψουμε στην πράξη το Π.Σ. σε «μικρό κοινοβούλιο» και για τα θέματα της περιφερειακής πολιτικής, αλλά και για τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους επαγγελματίες, τους άνεργους και τη νεολαία. Και εμείς πρέπει να παίξουμε ουσιαστικό πολιτικό και αυτοδιοικητικό ρόλο σαν «βουλευτές» για κάθε θέμα που απασχολεί την Περιφέρεια και τους πολίτες της.
Εμείς πρέπει σταθερά να επιδιώκουμε ώστε η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να είναι ένας θεσμός ανοιχτός και ανατροφοδοτούμενος από την κοινωνία, εγγυητής των κοινωνικών αγαθών και της δημοκρατικής έκφρασης, υποκινητής της κοινωνικής διεκδίκησης, αντίστασης και συμμετοχής, συντονιστής της ανάπτυξης, όχι μόνο στο πεδίο της οικονομίας, αλλά και της κοινωνικής ευημερίας, της προόδου και του πολιτισμού. Βασικός προσανατολισμός μας πρέπει να είναι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να παίξει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη, να συνεργάζεται με τους Δήμους και τους φορείς, να οργανώνει συναντήσεις με τους φορείς και τους πολίτες, ώστε να τους κάνει συμμέτοχους στον εντοπισμό των προβλημάτων στις προτεινόμενες λύσεις και στη διεκδίκησή τους, αλλά και να εξασφαλίσει την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών με την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Η βασική μας κατεύθυνση πρέπει να είναι να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη μαζικών ενωτικών αγώνων για μην υποστούν οι Περιφέρειες και οι πολίτες τους τις συνέπειες του Μνημονίου, της κυβερνητικής πολιτικής και της τρόικας.
Διότι για μας η ανάπτυξη πρέπει να απαντάει σε τρία παράλληλα κριτήρια:
1)     Του ευρύτερου κοινωνικού οφέλους.
2)     Της βελτίωσης της ζωής, ιδιαίτερα των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων και
3)     Της αειφορίας.
Κλειδί για μια τέτοια λειτουργία θα είναι:
1) Η δράση των παρατάξεών μας και «εκτός» του Περιφερειακού Συμβουλίου
Εκτός από την παρουσία μας και δράση μας μέσα στο νέο θεσμό, έχει τεράστια σημασία η μαζική κινηματική δράση των παρατάξεών μας και η πρωτοβουλίες μας να αναδεικνύουμε προβλήματα και σε συνεργασία με τους αντίστοιχους – ενδιαφερόμενους φορείς, να δημιουργούμε ενωτικά μαζικά κινήματα.
2) Η λειτουργία των περιφερειακών παρατάξεων
Αυτό σημαίνει:
α) Συγκρότηση γραμματείας, τακτικές συνεδριάσεις της και κατανομή χρεώσεων και ευθυνών στο κάθε μέλος της. Η Γραμματεία πρέπει να αποτελείται από τον υποψήφιο Περιφερειάρχη, τους υποψήφιους Αντιπεριφερειάρχες και έναν ακόμη υποψήφιο από κάθε Νομό.
β) Τακτικές συνεδριάσεις του ψηφοδελτίου κατά νομό (π.χ. κάθε τρίμηνο). Σημαντικός είναι ο ρόλος και η λειτουργία των υποψηφίων Αντιπεριφερειαρχών.
γ) Ολομέλεια του ψηφοδελτίου μία φορά το χρόνο.
δ) Αξιοποίηση του διαδικτύου. Επιβάλλεται να δημιουργήσουν site ή blog όλες οι παρατάξεις του χώρου μας.
ε) Σταθερή σχέση και επικοινωνία με τους φορείς κατά νομό και τους περιφερειακούς.
3) Για την αναβάθμιση και τη δημοκρατική λειτουργία των Π.Σ.
· Γενικές αρχές
Σταθερός μας στόχος θα είναι η αναβάθμιση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η ενίσχυση του λαϊκού και κοινωνικού ελέγχου και η συμμετοχή των πολιτών και των φορέων.
Στο σύστημα διακυβέρνησης θα επιμείνουμε στον αναβαθμισμένο ρόλο του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Καταθέτω ένα σχέδιο συγκεκριμένων προτάσεων που πρέπει να θέσουμε σε διάλογο στις άλλες παρατάξεις, αλλά και στην κοινωνία:
Α) Για την αναβάθμιση του ρόλου της Περιφέρειας και του Περιφερειακού Συμβουλίου
Να προτείνουμε:
1)           Την καθιέρωση του δημοκρατικού προγραμματισμού από τους Δήμους ως την Περιφέρεια.
2)           Τη δημιουργία κέντρου προγραμματισμού της περιφερειακής πολιτικής, με θεσμικά κατοχυρωμένη εκπροσώπηση των φορέων (Αυτοδιοίκηση, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, Επιμελητήρια, φορείς αγροτών, εργαζομένων και επιστημόνων, επαγγελματικές ενώσεις κ.λπ.).
3)           Το σχεδιασμό αναπτυξιακού περιφερειακού προγράμματος με ορίζοντα δεκαετίας.
4)           Την καθιέρωση τοπικών δημοψηφισμάτων για τη γνωμοδότηση σε περιφερειακά θέματα.
5)           Τη δημιουργία οργάνων δίπλα στο Περιφερειακό Συμβούλιο για επιμέρους πολιτικές που ασκεί.
6)           Τη δημιουργία Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής με όλους τους  φορείς αγροτικής πολιτικής.
7)           Το σχεδιασμό ενός προγράμματος της κοινωνικά αλληλέγγυας και συλλογικής οικονομίας.
8)           Το σχεδιασμό περιβαλλοντικού χάρτη των Περιφερειών.
9)           Τη δημιουργία οργάνου – φορέα των κοινωνικών μεταναστών.
10)      Την εκπαίδευση του προσωπικού και των αιρετών.
Β) Για τη διεύρυνση της δημοκρατίας του Περιφερειακού Συμβουλίου
Το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να έχει αναβαθμισμένο ρόλο και όχι να είναι απλά ένα διοικητικό κέντρο διαχειριστικής λογικής.
Ο «Καλλικράτης», όπως έχουμε τονίσει απέχει πολύ από το να είναι μια ουσιαστική δημοκρατική μεταρρύθμιση.
Να προτείνουμε:
1)           Να δοθεί η δυνατότητα σε όλες τις παρατάξεις που δεν εκπροσωπούνται στο Περιφερειακό Συμβούλιο να έχουν δικαίωμα λόγου εφ’ όσον το επιθυμούν στις συνεδριάσεις.
2)           Μετά τον εισηγητή του κάθε θέματος και τον Περιφερειάρχη, το λόγο να παίρνουν οι επικεφαλής των παρατάξεων ή οι εισηγητές.
3)           Να θεσμοθετηθεί στην αρχή της κάθε συνεδρίασης να απαντώνται οι ερωτήσεις και οι επερωτήσεις.
4)           Κάθε παράταξη που εκπροσωπείται στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ανεξαρτήτως του αριθμού των συμβούλων, να έχει τη δυνατότητα να προτείνει θέματα στην ημερήσια διάταξη και να υποχρεούται ο πρόεδρος να τα περιλαμβάνει στην ημερήσια διάταξη.
5)           Να θεσμοθετηθεί ο θεσμός της επίκαιρης ερώτησης και της εισαγωγής θέματος προ ημερησίας διάταξης, εφόσον φυσικά προκύπτει έκτακτο γεγονός.
6)           Μετά από πρόταση παράταξης, ανεξάρτητα από τον αριθμό των εδρών της, να συζητούνται ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, τα οποία αφορούν την οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτισμική ανάπτυξη των ενδιαφερόντων των πολιτών και να εκδίδονται σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματα.
7)           Να καθοριστεί χρόνος ομιλίας των συμβούλων, ανάλογα με το θέμα συζήτησης, τόσο της πλειοψηφίας, όσο και των λοιπών παρατάξεων. Ο χρόνος ομιλίας πρέπει να καθοριστεί σε όριο, το οποίο θα επιτρέπει την ανάπτυξη του θέματος, όχι μόνο από τον σύμβουλο της πλειοψηφίας, αλλά και τους λοιπούς συμβούλους.
8)           Να προβλεφθεί, επίσης, ότι υπό όρους (όταν δηλαδή θα έχει εξαντληθεί ο κατάλογος των συμβούλων), να λαμβάνουν μέρος στη συζήτηση και πολίτες.
9)           Να καθοριστεί μία συνεδρίαση κατά χρόνο, στην οποία θα γίνεται απολογισμός του έργου της περιφέρειας και κατά την οποία να εκτίθενται οι απόψεις (έλεγχος) του έργου αυτής.
10)      Στις επιτροπές του Περιφερειακού Συμβουλίου, πρέπει να θεσμοθετηθεί να καλούνται με δικαίωμα λόγου οι επικεφαλής όλων των παρατάξεων, που εκπροσωπούνται στο Περιφερειακό Συμβούλιο, οι οποίοι να μπορούν να ορίζουν τον εκπρόσωπό τους.
11)      Εξασφάλιση της δυνατότητας των παρατάξεων να ασκούν το ρόλο και τα καθήκοντά τους. Για το σκοπό αυτό διεκδικούμε οι παρατάξεις να έχουν γραφείο και γραμματειακή στήριξη και στην έδρα της Περιφέρειας και στις πρωτεύουσες όλων των νομών.
12)      Θεσμοθέτηση άτυπου οργάνου κατά νομό. Με δεδομένο ότι ο «Καλλικράτης» δεν προβλέπει συλλογικά όργανα σε κάθε Νομό, ενώ στο επίπεδο των Δήμων υπάρχει σε κάθε δημοτική και τοπική κοινότητα συλλογικό όργανο, προτείνουμε, να υπάρξει πολιτική συμφωνία, ότι θα λειτουργεί σε κάθε Νομό άτυπο συλλογικό όργανο, στο οποίο θα συμμετέχουν οι αιρετοί σύμβουλοι κάθε Νομού και οι υποψήφιοι Αντιπεριφερειάρχες των παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Το συλλογικό αυτό όργανο θα το συνεδριάζει ο Αντιπεριφερειάρχης μία φορά το μήνα για να συζητά θέματα που αφορούν τον κάθε Νομό, υπό όρους δε (ανάλογα με τον αριθμό των συμμετοχών) να λαμβάνεται η απόφαση, η οποία να δεσμεύει το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Επισυνάπτεται κείμενο για τις άμεσες ενέργειες αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης Β΄ βαθμού.

ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Β΄ ΒΑΘΜΟΥ

Συγκρότηση Οργάνων/ Ανάθεση Αρμοδιοτήτων
1. Ορκωμοσία Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειαρχών περιφερειακών ενοτήτων & Περιφερειακών Συμβούλων
Προθεσμία ολοκλήρωσης: έως 31/12/2010
2. Εκλογή Προεδρείου Περιφερειακού Συμβουλίου στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προθεσμία ολοκλήρωσης: 02/01/2010 (ή 09/01/2010 αν απαιτηθεί)
3. Εκλογή μελών Οικονομικής Επιτροπής
Προθεσμία ολοκλήρωσης: στην ίδια ως άνω συνεδρίαση και μετά την εκλογή Προεδρείου του Περιφερειακού Συμβουλίου
4. Ορισμός των τριών (3) επιπλέον (μη άμεσα εκλεγόμενων) Αντιπεριφερειαρχών με απόφαση του Περιφερειάρχη
Προτεινόμενη ημερομηνία: μετά την εκλογή Προεδρείου του Περιφερειακού Συμβουλίου
5. Απόφαση του Περιφερειάρχη για ανάθεση άσκησης τομέων αρμοδιοτήτων (σε όλους τους Αντιπεριφερειάρχες) και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων του σε αυτούς (προαιρετικά)
Προτεινόμενη ημερομηνία: μετά τον ορισμό των τριών επιπλέον Αντιπεριφερειαρχών
6. Έναρξη λειτουργίας Εκτελεστικής Επιτροπής
Προτεινόμενη ημερομηνία: μετά τον ορισμό των τριών επιπλέον Αντιπεριφερειαρχών
Συγκρότηση λοιπών Επιτροπών, Οργάνων και Συμβουλίων
1. Συγκρότηση Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης με Απόφαση του Περιφερειάρχη
Προθεσμία ολοκλήρωσης: εντός 2 μηνών από την εγκατάσταση των Περιφερειακών Αρχών
Σημείωση: 1/3 των μελών της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης ορίζονται δημότες μετά από κλήρωση
2. Συγκρότηση Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων με Απόφαση του Περιφερειάρχη
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 28/02/2011
3. Επιλογή Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης με Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του
Προτεινόμενη ημερομηνία: εντός 2 μηνών από την εγκατάσταση των Περιφερειακών Αρχών
4. Έναρξη διαδικασίας επιλογής μετακλητού Εκτελεστικού Γραμματέα
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 20/01/2011
5. Σύσταση Επιτροπών στις οποίες μεταβιβάζονται αρμοδιότητες του Περιφερειακού Συμβουλίου, για συγκεκριμένους τομείς περιφερειακής πολιτικής, με Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προαιρετική ενέργεια
Σημείωση: είναι δυνατή η σύσταση έως δύο (2) Επιτροπών
6. Εκλογή μελών Συντονιστικών Μητροπολιτικών Επιτροπών
επίβλεψης και προετοιμασίας για καθέναν από τους τέσσερις (4) τομείς αρμοδιοτήτων μητροπολιτικού χαρακτήρα της Αττικής, με φανερή ψηφοφορία του Περιφερειακού Συμβουλίου περιφερειακής πολιτικής
Προτεινόμενη ημερομηνία: 15/01/2011
7. Εκλογή μελών Μητροπολιτικής Επιτροπής στην Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης με Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προτεινόμενη ημερομηνία: 15/01/2011
8. Συγκρότηση Συντονιστικών Μητροπολιτικών Οργάνων (για Αθήνα και Θεσσαλονίκη) για την πρόληψη και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 15/01/2011
9. Συγκρότηση Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας στο επίπεδο των Περιφερειακών Ενοτήτων
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 15/01/2011
10. Σύσταση Περιφερειακής Γνωμοδοτικής Επιτροπής των αναπτυξιακών νόμων
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/01/2011
11. Συγκρότηση Διαρκούς Συντονιστικής Επιτροπής με τον τίτλο «Κομβικό Σημείο Επαφής» (ΚΟΣΕ) για την καταγραφή, καθώς και τη διασφάλιση των απαιτήσεων του Ν. 3882/2010 για την προμήθεια, την τήρηση και την επικαιροποίηση όλων των γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών των δημοσίων αρχών που εκπροσωπούνται στο ΚΟΣΕ της Περιφέρειας
Προθεσμία ολοκλήρωσης: 15/03/2011
Κατάρτιση κανονισμών
1. Κατάρτιση Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακού Συμβουλίου
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/01/2011
Σημείωση: θα εκδοθεί Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου με Απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ., μετά από πρόταση της Ένωσης Περιφερειών (έως 31/12/2010)
2. Κατάρτιση Κανονισμού πληροφόρησης των πολιτών με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
3. Κατάρτιση Κανονισμού διαβούλευσης με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
4. Κατάρτιση Κανονισμού Λειτουργίας Εκτελεστικής Επιτροπής με σχετική απόφαση της
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
5. Κατάρτιση Κανονισμού Εργασιών Οικονομικής Επιτροπής με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
Εσωτερική οργάνωση Περιφερειών
1. Διευθέτηση θεμάτων άσκησης καθηκόντων Προϊσταμένων οργανικών μονάδων
Προτεινόμενη ημερομηνία: από 01/01/2011
2. Κατάρτιση πρότυπου Εσωτερικού Οργανισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας Περιφερειών με Προεδρικό Διάταγμα το οποίο εκδίδεται με πρόταση του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. και του Υπουργείου Οικονομικών
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/12/2010
Σημείωση: Ο ανωτέρω οργανισμός δεν επιτρέπεται να τροποποιηθεί πριν παρέλθει έτος από την εγκατάσταση των αιρετών οργάνων των Περιφερειών. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται τροποποίησή του, εντός του ανωτέρω έτους, εφόσον τούτο κριθεί αναγκαίο από το περιφερειακό συμβούλιο, με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του Η τροποποίηση του οργανισμού ψηφίζεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο, ύστερα από γνώμη της πιο αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και η σχετική απόφαση αφού εγκριθεί από τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
3. Διασφάλιση της επαρκούς στελέχωσης των δομών υποστήριξης της λειτουργίας των Πληροφοριακών Συστημάτων
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 03/01/2011
4. Ενημέρωση των βάσεων δεδομένων «Ηλεκτρονικό Μητρώο εργαζομένων των Περιφερειών» και «Οικονομικά Στοιχεία Περιφερειών»
Προτεινόμενη ημερομηνία: αμέσως μετά την λήξη της Απογραφής


Διοικητική Μέριμνα
3. Μέριμνα για τη στέγαση υπηρεσιών της κρατικής περιφέρειας των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην Περιφέρεια
Άμεση ενέργεια
Σημείωση: θα δοθούν σχετικές κατευθύνσεις από ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ
4. Μέριμνα για τη διάθεση κατάλληλα εξοπλισμένου χώρου και γραμματειακής υποστήριξης των Περιφερειακών παρατάξεων
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/01/2011
Συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων Οικονομικής διαχείρισης Ν.Α. για τη μετάβαση στην ενιαία διαχείριση
1. Απογραφή πάσης φύσεων περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων των Περιφερειών, καθώς και των διαθεσίμων χρηματικών μέσων
Προθεσμία ολοκλήρωσης: 28/02/2011
2. Έναρξη διαδικασιών κατάρτισης απολογισμού των Ν.Α. από τις Περιφέρειες
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011 (προθεσμία ολοκλήρωσης 30/7/2011)
3. Μέριμνα για την ύπαρξη «μικρού Ταμείου» της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση άμεσων τρεχουσών αναγκών
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 03/01/2011
Κατάρτιση Προϋπολογισμού
1. Κατάρτιση Προϋπολογισμού 2011 Περιφέρειας
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 20/03/2011
2. Ψήφιση Προϋπολογισμού 2011 Περιφέρειας (σε Παράρτημα του Προϋπολογισμού των Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν τις μητροπολιτικές λειτουργίες της περιφέρειας Αττικής, τις αντίστοιχες της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης καθώς και τις περιφερειακές ενότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους) Προθεσμία ολοκλήρωσης: έως 31/03/2011
Σημείωση: μέχρι την έγκριση του Προϋπολογισμού, οι προϋπολογισμοί των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του Προϋπολογισμού του 2010
3. Κατάρτιση 1ης Τριμηνιαίας Έκθεσης εκτέλεσης Προϋπολογισμού 2011 από την Οικονομική Επιτροπή
Προθεσμία ολοκλήρωσης: έως 20/04/2011
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός
1. Έναρξη διαδικασιών κατάρτισης του τριετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και των Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
2. Έναρξη διαδικασιών κατάρτισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Εξυγίανσης και υποβολή αίτησης ένταξης στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης για όσες Περιφέρειες συντρέχουν λόγοι οικονομικής εξυγίανσης
Προτεινόμενη ημερομηνία: 31/03/2011
Σημειώσεις:
α) η υποβολή αίτησης ένταξης στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης απαιτεί απόφαση με πλειοψηφία των τριών πέμπτων (3/5) των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου
β) η ένταξη των Περιφερειών στο Ειδικό Πρόγραμμα μπορεί να γίνει και χωρίς αίτηση τους, σύμφωνα με τις διαδικασίες της παρ.4 του άρθρου 262
Διαχείριση Αρμοδιοτήτων - Πληροφόρηση
1. Έναρξη άσκησης αρμοδιοτήτων Περιφερειών, περιλαμβανομένων των Μητροπολιτικών Λειτουργιών που μεταβιβάζονται σε αυτές από 01/01/2011
Προθεσμία ολοκλήρωσης: 01/01/2011
2. Κατάρτιση καταλόγου υπηρεσιών, στοιχείων επικοινωνίας και αρμοδιοτήτων τους
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 03/01/2011
Σημειώσεις:
α) θα δοθούν σχετικές Οδηγίες/Πρότυπο από το ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. (01/12/2010)
3. Έγκριση της Χάρτας δικαιωμάτων & υποχρεώσεων των πολιτών, μετά από εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
4. Έκδοση, Ενημέρωση και Διακίνηση του Οδηγού του πολίτη, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011
Θέματα Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης
1. Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης με Απόφαση του Περιφερειάρχη
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 15/01/2011
2. Κατάρτιση Κανονισμού προσωπικού του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης με απόφαση του Δ.Σ. του
Προτεινόμενη ημερομηνία: 15/02/2011
3. Κατάρτιση Κανονισμού Οικονομικής Διαχείρισης του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης με απόφαση του Δ.Σ. του
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 15/02/2011

Διαχείριση προσωπικού καταργούμενων/συγχωνευόμενων φορέων
1. Πράξη Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου για την αυτοδίκαιη διαπίστωση του προσωπικού των Ιδρυμάτων που περιέρχονται αυτοδικαίως στη νέα Περιφέρεια
Προτεινόμενη ημερομηνία: άμεσα (από 01/01/2011), με αναδρομική ισχύ από 01/01/2011
2. Απόφαση του Περιφερειάρχη για την κατάταξη του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των καταργούμενων Νομαρχιακών ΝΠΔΔ στις νέες Περιφέρειες
Προτεινόμενη ημερομηνία: άμεσα από 01/01/2011
Διαχείριση Προσωπικού
1. Μεταφορά και κατάταξη μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού των Ν.Α., των Ενιαίων Ν.Α. και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων, σε αντίστοιχες προσωποπαγείς θέσεις, με την έκδοση διαπιστωτικής πράξης του Περιφερειάρχη
Προτεινόμενη ημερομηνία: αυτοδίκαιη μεταφορά από 01/01/2011 και κατάταξη έως 10/01/2011 (τελική προθεσμία: σε 1 μήνα από την ανάληψη καθηκόντων του Περιφερειάρχη)
2. Μεταφορά στις Περιφέρειες θέσεων υπηρετούντων στις Ν.Α. δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής, καθώς και των δικηγόρων που τις κατέχουν και έχουν προσληφθεί σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 1649/1986, με την έκδοση διαπιστωτικής πράξης του Περιφερειάρχη
Προτεινόμενη ημερομηνία: μεταφορά αυτοδίκαια από 01/01/2011
3. Υποχρεωτική μετάταξη υπαλλήλων των κρατικών Περιφερειών της περίπτωσης της §2α του άρθρου 256 στις Περιφέρειες, με διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας
Προθεσμία ολοκλήρωσης: μέχρι 31/12/2010 και έναρξη ισχύος από 01/07/2011
Προαπαιτούμενα: θα εφαρμοσθεί για υπαλλήλους οι οποίοι κατέχουν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις σε υπηρεσιακές μονάδες των Περιφερειών των οποίων οι αρμοδιότητες απονέμονται στις Περιφέρειες της αντίστοιχης χωρικής αρμοδιότητας, ή για υπαλλήλους οι οποίοι υπηρετούσαν την 01/01/2010 στις ανωτέρω υπηρεσιακές μονάδες, σε συναφείς κλάδους και ειδικότητες
4. Υποβολή αιτήματος της Περιφέρειας για την μετάταξη Προσωπικού των κρατικών περιφερειών σε περίπτωση μεταβίβασης μεμονωμένων δραστηριοτήτων
Προθεσμία ολοκλήρωσης: εντός 1 μηνός από την ανάληψη καθηκόντων των νέων Περιφερειακών Αρχών
Σημείωση: το παραπάνω προσωπικό μετατάσσεται στις Περιφέρειες με απόφαση του Γ. Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων του
5. Μετάταξη του προσωπικού της Τ.Υ.Δ.Κ. της Κρατικής Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Προθεσμία ολοκλήρωσης: έως 31/12/2010 και έναρξη ισχύος από 01/07/2011
6. Σύσταση Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011 Υποχρεώσεις: δημοσίευση απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
7. Σύσταση Υπηρεσιακού Συμβουλίου
Προτεινόμενη ημερομηνία: έως 31/03/2011 Υποχρεώσεις: δημοσίευση απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
8. Πρόσληψη Ειδικών Συμβούλων, επιστημονικών, ή ειδικών συνεργατών Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειαρχών και δημοσιογράφων
Προαιρετική Ενέργεια
Σημείωση: έως τέσσερις (4) Σύμβουλοι Περιφερειάρχη, ένας (1) Σύμβουλος ανά Αντιπεριφερειάρχη και δύο (2) δημοσιογράφοι
9. Διευθέτηση θεμάτων ρύθμισης καταβολής αποδοχών υπαλλήλων Ιανουαρίου 2011
Προθεσμία ολοκλήρωσης: έως 10/12/2010
Σημείωση: με εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. θα ρυθμισθούν τα θέματα του τρόπου σύνταξης και έγκρισης των μισθοδοτικών καταστάσεων, του χρόνου καταβολής των αποδοχών(πριν ή μετά τις 31/12/2010), καθώς και διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών μισθοδοσίας των υπαλλήλων (περιλαμβανομένων και των μετατασσόμενων υπαλλήλων)

0 σχόλια: (+add yours?)

Δημοσίευση σχολίου